Thursday, June 23, 2011

Around the hotel and city sights

Lambat kan sambung cerita? Ya kemalasan sudah memblog ni. Ini last part untuk cerita Perth. Cerita makan lah. Yang sioknya di sini senang cari makanan. Makanan yang halal dan sedap. Lagi senang daripada di Singapore.
Berdekatan dengan apartment kami, 3 min walk, ada cafe Newroz Kebab.

Burgers and chips. Waktu baru sampai, belum ada apa2 mau di masak, sini la kami cari breakfast.
Dan di sebelah kebab ini, ada mini market yang menjual semua barangan makanan yang kering dan basah. Selain barangan runcit, ada makanan mentah , ikan dan daging dan semua buah2an dan sayur2an.

Tengok. Kalau mau masak rendang pun boleh. Pakai kelapa segar.

Setelah menstok barang keperluan dapur baru kami keluar ke bandar. Kalau kami tidak pergi tour, pergi Hillary Harbour, Fremantle tu semua, kami berlegar-legar sekitar Murray Street saja. Di situ ada satu restoran melayu, namanya Indah. Driver tour masa pergi Wildlife Park tu yang bagi tau. Aussie local pun suka pi situ. Oh..we LIKE. Yes, yes, yes. Kami telah order - sup tomyam, kue tiaw goreng, nasi goreng etc. Dan tidak mengecewakan langsung. Sedap sekali. Dan punya besar portion dia. Tapau, sambung makan di apartment.





Sudah jumpa ini restoran kami nda main lagi kebab-kebab.

Lepas tu, kami cuba lagi satu tempat makan lain. Sunday, restoran Indah ni tutup, dan masa tu kami baru balik dari Hillary Harbour, kelaparan, jumpa ni tempat di Street yang sama, cuma lain blok. Indonesia Indah. Motif? kenapa pakai nama sama? Anyway not bad. Masakan Indonesia. Tapi tiada goreng-goreng, cuma nasi dan lauk-pauk. Memang sedap. (sampai tak sempat ambil gambar).

Dan banyak lah sidewalk cafe di city tu yang best duduk2 (tanpa kepanasan) kalau malas jalan. Di Gelaware, nama satu cafe , dekat Murray Street, pot lepak kami  untuk pujuk anak kalau kepenatan duduk di bench main game sebab lama menunggu kami shopping :D. Hot chocolate and waffles dia, heaven.

Ok, ini gambar2 sekitar hotel kami. Kami tinggal di Mantra on Hay. Dulu nama dia, Saville Apartments. Dan sebelum tu, Holiday Inn. Selalu bertukar management. Sekarang di ambil alih oleh Mantra Groups.

 Ini gambar entrance hotel.

Dan ini lobby. Dia punya trademark, di business card dan backdrop lobby, kata-kata mantra - 'I will make...I will do..'

 Ini swimming pool tertutup (roofed) di tingkat 8.

Ini keadaan dalam apartment. Two bedrooms, 2 bathrooms. Kitchen stove, convection oven, microwave oven, toaster, dishwasher, washing machine, dryer. Yang tiada rice cooker saja. Terpaksa masak nasi pakai pot. Nasib baik mak mertua ada. Nda pandai aku masak nasi atas api. Mau control stove, lepas tu buka tutup periuk, uar lagi, etc.

Last before I pen-off, some photos of us around the city.










See ya!

No comments: