Thursday, December 9, 2010

Langkawi Part III

Hari ke 4 di Langkawi. Rutin kami, pagi2 swimming di apartment. Breakfast di apartment. Jam 10 gitu baru bergerak ke luar.
Hari ini last day. Besok check out. Agenda hari ini ialah - drive sekeliling pulau dan masuk segala ceruk kampung . Memang banyak resort dan homestay. Hubby cuma ambil gambar yang design jarang nampak.


Kami suka singgah di satu harbour ni. Langkawi Harbour ka apa. Kalau sudah penat pusing2, berhenti sini untuk rehat dan solat.
Selepas tu, kami ke Langkawi Fair Shop Mall dan anak beranak telah memborong Levi's sebab ada 50% sale :)

Kami juga try makan di gerai bergerak ini. Dia pakai van.Tapi hari2 pun dia parking di sini satu hari tak bergerak2. Dia punya pot ni sedap ja..bawah pokok rendang...betul2 tepi laut...berangin-angin gitu...Apa menunya? Cendol pulut, rojak, laksa power dan semua jenis minuman kecuali capuccino. Laksa dia memang power. Cendol dia sedap. Rojak pun ok. Pass.
Petang, bila kami balik ke pantai, hujan rintik2 sudah mulai turun dan semakin lebat. Jadi kami masuk saja ke Underwater World. Hidupan laut dia nda banyak pun. Ikan2 sedikit saja. Cuma dia ada seal dan penguin (african penguin).

...bersambung

2 comments:

whimsical said...

M ada aku mau tanya.Gambar yg sulap dgn pintu tu.itu ja ka bangunan nya?iindada dinding?pintu ja...atau adakah dindingnya invisible....tau ja la di negeri mahsuri ni kan...banyak mistik....

fabmom said...

heheh..macam pondok tandas kan?
itu sebenarnya pintu masuk / pondok pengawal ke satu kawasan rumah.kawasan tu dipagar dengan dawai duri saja. dia pintu dan atap tanpa dinding.